صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی آر پی / مراقبت های ضروری پس از پی آر پی

مراقبت های ضروری پس از پی آر پی

با گذشت زمان، پوست دچار تغییراتی می‌ شود که برای بیشتر افراد خوشایند نیست. ظهور چین و چروک‌ ها، افتادگی پوست و خطوط عمیق از جمله آثار پیری هستند که چهره را دستخوش تغییر قرار می‌ دهند. امروزه روش های زیادی برای جوانسازی پوست صورت مرسوم شده است که بسیاری از این روش ها کارآمد و تأثیرگذار هستند. یکی از محبوب ترین روش جوانسازی پی آر پی صورت (PRP) می باشد که یک روش درمانی غیرتهاجمی و کم خطر برای همه افراد می باشد. جهت دریافت نتایج مطلوب از روش درمانی پی آر پی که تحت عنوان پلاکت درمانی نیز شناخته می شود، همانند سایر روش های درمانی، نیازمند رعایت دستورالعمل ها و مراقبت های بعد از آن می باشید، به همین منظور در ادامه مهم ترین نکات آن اشاره شده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای رعایت مراقبت های بعد از این پروسه درمانی چیست؟

در مواردی که افراد مراقبت های بعد از پی آر پی را با حساسیت بالایی انجام دهند، در واقع با عوارض جانبی و دوره نقاهت کوتاه و رضایت بخش همراه خواهند بود. علاوه بر آن ماندگاری این پروسه زیبایی و درمانی به طور معمول حدود 8 الی 9 ماه می باشد. در صورتی که با رعایت مراقبت های لازم افزایش یافته و بیش از 12 الی 14 ماه خواهد بود.

نکات مهم پیش از اقدام به پی آر پی

مراقبتهای بعد از پی آر پی

مراقبت های ضروری پس از پی آر پی

مراقبت های بیشتر برای اثرگذاری پی آر پی صورت

استفاده از هرگونه محصولات لایه بردار در محل تزریق پی آر پی به هنگام رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی، ممنوع می باشد. با وجود مواد شیمیایی مضر موجود در این محصولات، می توانند سبب بروز عوارضی در ناحیه مورد نظر نیز شود.

توجه داشته باشید که در روز های ابتدایی بعد از تزریق پی آر پی و با رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی، ماساژ و یا فشار وارد کردن به محل آن می تواند تأثیرات این پروسه را به طور کامل از بین ببرد.

برای تأثیر گذاری بیشتر و از بین نرفتن تأثیرات پی آر پی ، توصیه می شود تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین بخصوص ورزش های شدتی در هنگام رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی بپرهیزید.

در مراقبت های بعد از پی آر پی استفاده و عدم استفاده برخی داروها دارای اهمیت بسیار بالایی می باشد، بنابراین قبل از مصرف هر دارویی آن را به پزشک خود اطلاع دهید. داروهای ضد التهابی از جمله این موارد می باشد که لازم است با بهبودی کامل از مصرف آنها خودداری کنید.

نحوه شست و شوی محل تزریق پی آر پی چگونه است؟

یکی از موارد حائز اهمیت در مراقبت های بعد از پی آر پی شست و شوی محل تزریق نیز می باشد، بنابراین توصیه می شود حدوداً 7 الی 8 ساعت بعد از بکارگیری این پروسه از شستن محل تزریق خودداری کنید و پس از گذشت این بازه زمانی با استفاده از یک شوینده ملایم و بدون وارد کردن هیچ گونه فشاری آن را بشویید.
از قرار گرفتن در برابر اشعه خورشید بپرهیزید.
توجه داشته باشید که تزریق پی آر پی حساسیت پوست را در روز های ابتدایی افزایش خواهد داد، بنابراین به هنگام رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی از قرار گرفتن در برابر اشعه مضر خورشید خودداری کنید.
پمادهای تسکین دهنده
پزشک بعد از تزریق پی ار پی، پماد و داروهایی را جهت تسکین درد و افزایش تأثیر گذاری این پروسه تجویز خواهد کرد، بنابراین بهتر است تا بیماران در دوره نقاهت و رعایت مراقبت های بعد از پی آر پی، این دارو ها و پماد های تجویز شده را در مراقبت های بعد از تزریق در زمان های مشخص شده و مرتبا نیز استفاده کنند.
لوازم و ابزار های شخصی
توصیه می شود بعد از بکارگیری از این تکنیک درمانی جهت جلوگیری از حساسیت و عفونت از لوازم شخصی خود استفاده کنید و در زمان مراقبت های بعد از پی آر پی، آنها را مرتباً شسته و ضد عفونی کنید.

سن مناسب برای انجام پی آر پی صورت

این روش معمولاً برای افرادی که در دهه‌ های 30، 40 و 50 زندگی خود قرار دارند، بیشتر توصیه می‌شود. با این حال، افراد جوان‌تر که دارای جای زخم یا مشکلات پوستی خاصی هستند نیز می‌توانند از این درمان بهره‌مند شوند. از طرف دیگر، افراد مسن‌تر که دارای پوست بسیار پیر و آسیب‌دیده هستند نیز ممکن است به دنبال پی آر پی صورت برای بهبود کیفیت پوست خود باشند. این روش درمانی به دلیل استفاده از خون خود فرد و کاهش خطر واکنش‌های آلرژیک، برای اکثر افراد در سنین مختلف مناسب است. مهم است که قبل از تصمیم‌گیری برای انجام پی آر پی صورت ، با یک پزشک مشورت شود تا از مناسب بودن این درمان برای شرایط خاص فرد اطمینان حاصل شود.

دوره نقاهت پی ار پی چند روز است؟

پی آر پی روشی ایمن و غیر تهاجمی بوده که در مدت زمان کوتاهی بدون نیاز به بستری شدن انجام می شود. این پروسه زیبایی و درمانی نیاز به گذراندن دوره نقاهت خاصی نداشته و افراد بلافاصله بعد از درمان می توانند به انجام کارهای روزانه خود مشغول شوند.


آدرس : اصفهان، سه راه سیمین، جنب پمپ بنزین، مجتمع پاسارگاد، طبقه 1، واحد 7
تلفن : 37755446

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
دکتر پونه دورودی
مراقبت های ضروری پس از پی آر پیمراقبت های ضروری پس از پی آر پی
تاریخ انتشار : 1403-01-27